Aanbod programma AFC:
-
Programma
Samenwerken doen we met een missie: creatievelingen in de culturele sector met een sterke ondernemersmentaliteit het juiste perspectief en competenties te bieden voor een startklaar zelfstandig ondernemerschap.
-
PERSONAL BRANDING
Van idee naar business. Wanneer je je concept in grote lijnen hebt uitgedacht is het tijd om aan de slag te gaan met de merkidentiteit. Probeer als eerste het doel
van je concept samen te vatten in één zin. Dit kun je het beste oefenen door je idee te vertellen aan een vriend(in) of familielid. Stel dat er aan je gevraagd wordt: ‘wat wil je nou eigenlijk met je bedrijf bereiken?’ Indirect geef je door deze vraag te beantwoorden, meteen antwoord op het probleem dat je oplost van je potentiële klanten.
Op het moment dat je jezelf of een merk vertegenwoordigd ben je bezig met personal branding. Dit proces begint bij zelfkennis en zelfonderzoek. Tijdens de masterclass Personal Branding van mode-ontwerpster ANBASJA BLANKEN leer je hoe je jezelf als merk op de kaart kunt zetten.
-
MODE & DUURZAAMHEID
Duurzaam ondernemen. Dit lijkt in eerste instantie meer iets voor grotere organisaties, maar ook als startende ondernemer kun je sustainable impact maken met jouw business. Een duik in het moderne ondernemerswereldje. Een wereld waar ethiek en esthetiek samenkomen. Duurzaam wordt mainstream. Consumenten zijn zich steeds meer bewust van het belang van duurzame producties. Voor jou als ondernemer betekent dit dat er wel degelijk wordt gekeken hoe jouw onderneming rekening houdt met de mensheid en het milieu.
Wil je dit in één keer goed aan pakken en een duurzaam steentje bijdragen aan een betere wereld? Vier do’s voor je op een rijtje die je een handje verder helpen: Blijf jezelf Keep it real. Een beter milieu begint bij jezelf. Verantwoordelijkheid nemen om bewuste keuzes te maken buiten werktijd om hoort ook tot deze categorie. Wanneer fast fashionmerken en sale shoppen tot jouw favoriete bezigheden horen ben je natuurlijk niet maatschappelijk verantwoord bezig. Voel je vooral niet meteen schuldig, we’ve all been there. Bewustzijn creëren begint bij je jezelf. Ga eerst op onderzoek uit voordat je sustainability aan jouw merk verbindt. Verdiepen in de onderwerpen: slow fashion, fair fashion, zero waste, vegan, lokaal produceren, organisch katoen en minimalisme zetten je op het juiste spoor.
-
COMMUNICEER KERNWAARDEN
Kies welke kernwaarden het beste bij jouw business passen. Kernwaarden zijn de punten waar je merk op drijft, de basiswaarden voor al je besluiten. Zie de gekozen waarden als een ethisch kompas: waar streef je naar tijdens het ondernemen? Een aantal voorbeelden: verbinding, duurzaamheid, pionieren, transparantie, dienstbaarheid, vernieuwing, integriteit, oprechtheid, klanttevredenheid, creativiteit en authenticiteit.
-
COACHING
Tijdens het programma ga je volop met je droom aan de slag: als startende ondernemer voet aan de grond krijgen. Dit is een uitdaging waarin wij je coachen. Tijdens het adviesgesprek kun je al je praktische vragen met betrekking tot het starten van je eigen bedrijf stellen aan onze ondernemersadviseur Fatima Essahsah.
- Krijg 8 zondagen les van 8 beroepsprofessionals uit het werkveld
- Ontwikkel jouw ondernemerscompetenties.
- Colleges over mode, kunst, personal branding, duurzaam ondernemen en leren pitchen.
- Doe praktijkervaring op bij toonaangevende culturele organisaties.
- Talloze netwerkmogelijkheden.
- Loopbaancoaching.
- 1-op-1 adviesgesprek met ondernemer Fatima Essahsah.